teks

^_^ ..
apa yang ditaip ini sebagai sebuah perkongsian dan buat bacaan siapa yang sudi ^_^ ..
sekadar ruang menulis dari lubuk hati ^_^ penulis, berimaginasi sendiri dan diluahkan dalam bentuk cerita. terima kasih pada yang sudi membaca. semuanya hanyalah taipan jari jemari penulis blog hijau ^_^ ini...


PsssStt ; buat yg sudi follow
jgn lupa tinggalkan link pada shoutbox ya ^_^
nanti boleh saya jenguk sana pula..

Followers

Wednesday 28 September 2011

hari hari yang lalu

hari-hari yang lalu sampailah ke saat ini penulis masih memerah otak. macam mana nak perah tu? tapi benar-benar buntu. Idea dah kering. Dah tak berjalan nak kena bagi minyak pelincir ni. jadi masa-masa yang terluang ini penulis baca dulu apa yang ada.

Penulis suka baca kisah inspiratif (ayat Indonesia sikit) udahnya buku yang dibaca adalah buku terbitan dari Indonesia. Sebelum tamat belajar di Indonesia penulis mengumpulkan beberapa novel dari sana. Penulis bukan jenis yang tahu kumpul satu jenis novel sahaja dan seorang pengarang saja. Tapi tak kira pengarang atau penerbit asal berkenan di hati. capai ajalah...

Kadang-kadang kisah cinta islami dari novel Indonesia menarik hati penulis (pandangan penulis aja sih) tapi terbukti juga seperti penulis Habiburrahman al-Shirazy. Tatabahasa ataupun ayat penulis mungkin ada tersimpang dan mengikut cara Indonesia sekalipun bukan lumayan bagus. Namanya baru pulang dari sana. Jadi gaya bahasanya masih ada.

Malahan sekarang penulis lagi nekun baca karya dari sana. Padahal kalau pengen nulis harusnya penulis baca bahasa penyampai dari penulis kita. Iyalah perlu membaiki kembali kosa katanya. Tapi penulis membaca karya dari seberang rasanya ada manfaat juga. Bahasa romantisnya menarik banget. (bahasa indonesia sendiri lintang pukang huhuhu. kalau bercakap lain pula)

Ya di coba aja dulu nambah pengetahuan dan jalan ceritanya tidak ada yang salahkan?

Jadi selepas ini Penulis harus banyak membaca lagi karya penulis-penulis kita. Penulis k.Ain Maisarah lumayan juga karyanya untuk membaiki bahasa penulis. Ya banyak lagi pengkarya-pengkarya yang bagus. Juga dari group KEN ramai yang sudi berkongsi infonya.

Jadi sekarang JOM MEMBACA !!!!

terime kasih sudi baca.. dan sudi-sudi la komen..

0 budak comel dah komen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...